Banke in hranilnice opozarjajo na naraščajoče spletne prevare – kampanja Pazi.se, Izobrazi.se! znova v ospredju
Ljubljana, 3. april 2025 – Banke, hranilnice in Združenje bank Slovenije tudi letos opozarjajo na porast spletnih prevar, ki postajajo vse bolj prefinjene in ciljno usmerjene. V okviru izobraževalne kampanje Pazi.se, Izobrazi.se!, ki poteka že tretje leto zapored in se začenja danes, si prizadevamo okrepiti zavedanje o kibernetskih tveganjih ter opolnomočiti uporabnike bančnih storitev pri prepoznavanju in preprečevanju spletnih prevar. Letošnja kampanja ima novo podobo, varnostna opozorila in priporočila pa so prilagojena aktualnim načinom izvajanja goljufij.
Zaskrbljujoče statistike spletnih prevar
Po podatkih SI-CERTa je bilo v letu 2024 v Sloveniji obravnavanih 4.587 kibernetskih incidentov, od tega 790 tehnično zahtevnejših. Še posebej izstopa 1.583 primerov zvabljanja na lažna spletna mesta (phishing), kar predstavlja znaten delež vseh incidentov. Poleg tega je bilo zabeleženih 97 investicijskih prevar s kriptovalutami, kar kaže na naraščajoč trend tovrstnih goljufij.
Policija poroča, da je bilo v letu 2024 prejetih več kot 2000 prijav spletnih goljufij, pri čemer je skupna finančna škoda dosegla kar 30,8 milijona evrov.
Raznolike oblike spletnih prevar
Spletne goljufije se pojavljajo v različnih oblikah, najpogostejše so:
Kaj lahko storimo?
Cilj kampanje Pazi.se, Izobrazi se! je ozaveščanje uporabnikov o nevarnostih in preventivnih ukrepih. Ključna priporočila za varno spletno poslovanje vključujejo:
Ambasador kampanje – Klemen Slakonja
Obraz nove kampanje Pazi.se, Izobrazi se! je priljubljeni igralec, pevec in imitator Klemen Slakonja. Pred začetkom kampanje smo premišljeno pritegnili pozornost javnosti z lažno novico, da je Slakonja postal žrtev phishing prevare. S tem smo medije in javnost ponovno spodbudili k razpravi o digitalni varnosti.
Vseslovenska pobuda za večjo digitalno pismenost
Dejstvo je, da lahko za varnost pri spletnem poslovanju največ naredi vsak posameznik sam. Zato je nujno, da razumemo pomen digitalne identitete in se zavedamo posledic deljenja avtentikacijskih elementov.
Ozaveščanje o kibernetskih tveganjih bi moralo postati stalna vseslovenska aktivnost, pri kateri sodelujejo vse pristojne institucije, telekomunikacijski operaterji, tehnološka podjetja, spletne platforme in tudi mediji.
Zato si banke in hranilnice prizadevajo, da bi ozaveščanje o spletni varnosti postalo stalna nacionalna aktivnost. Digitalna pismenost mora postati tudi ključni del izobraževalnega sistema, saj se vedno znova izkazuje, da je najšibkejši člen pri preprečevanju spletnih prevar prav posameznik.
Kampanja Pazi.se, Izobrazi.se! – kjerkoli in kadarkoli
Kampanja se bo odvijala v dveh valih – spomladi in jeseni. Prisotna bo na televiziji, radiu, digitalnih platformah, mestnih avtobusih in city light plakatih.
Vabljeni k spremljavi varnostnih opozoril na družbenih profilih kampanje:
🔹 Pazi.se, Izobrazi se! 🔹 Facebook 🔹 Instagram 🔹 YouTube
Skupaj lahko z večjo ozaveščenostjo in previdnostjo zmanjšamo tveganja ter preprečimo spletne goljufije.
VIR: Združenje bank Slovenije
Dolžina: | 3 minutno branje |
Objavljeno: | 03. Apr. 2025 |