Strateški svet za internacionalizacijo GZS o ključnih izzivih - tujcih, trgih in znanju
Ljubljana, 16. april 2025 – Na tretji seji Strateškega sveta za internacionalizacijo pri Gospodarski zbornici Slovenije (SSI GZS) so člani razpravljali o treh prednostnih vsebinskih sklopih za krepitev prisotnosti slovenskega gospodarstva v tujini: zaposlovanju tujcev, izboru prednostnih trgov in povezovanju z akademsko sfero.
Zaposlovanje tujcev je velik izziv, so se strinjali člani Strateškega sveta za internacionalizacijo pri GZS, in dodali, da trenutni sistem pridobivanja delovnih dovoljenj ovira konkurenčnost slovenskih podjetij. Nepregledni, dolgotrajni in nepovezani postopki onemogočajo hitro odzivnost na potrebe gospodarstva ter pridobivanje in zadrževanje visoko usposobljenega kadra iz tujine. Strateški svet je pozval k nujni prenovi sistema, večji predvidljivosti, poenostavitvi postopkov in boljšemu usklajevanju institucij, s ciljem da slovenska podjetja lažje izkoristijo globalne priložnosti ter okrepijo svojo konkurenčnost na mednarodnih trgih.
Marjana Majerič, izvršna direktorica GZS za strateški razvoj in internacionalizacijo, je na začetku seje dejala: »V času globalnih premikov in vse bolj zapletenega geopolitičnega okolja je za uspeh slovenskega gospodarstva ključno, da pravočasno prepoznamo priložnosti na pravih trgih ter tam nastopimo usklajeno, premišljeno in s ciljno podporo. Le tako bomo lahko učinkovito usmerjali naše aktivnosti — od gospodarske diplomacije do podjetniških delegacij — ter optimalno uporabili vire, ki jih ima Slovenija na voljo. GZS bo tudi v prihodnje skupaj s partnerji vodila aktivnosti za bolj strateški, usklajen in dolgoročno vzdržen mednarodni nastop slovenskega gospodarstva.«
Velik poudarek je bil na seji tudi na strategiji nastopa na tujih trgih. GZS je v sodelovanju z mrežo strokovnjakov Centra za mednarodno poslovanje GZS (CEMP) identificirala prioritetne trge, kjer obstaja največji potencial za rast in kjer slovenska podjetja že dosegajo uspešne poslovne rezultate. Člani strateškega sveta so podprli usmeritev, da se v prihodnje osredotoči razpoložljive virov, promocijske aktivnosti in svetovalno podporo prav na te trge. Za dodatno podporo podjetjem GZS načrtuje izvedbo regionalnih in panožnih roadshow dogodkov, na katerih bodo predstavljene konkretne možnosti za vstop ali širitev na izbrane trge.
Kot pomembna novost je bila predstavljena pobuda za vzpostavitev akademske interesne skupine znotraj SSI GZS, ki jo je predstavila prof. dr. Maja Zalaznik. Poudarila je pomen povezovanja akademske raziskovalne sfere z gospodarstvom pri strateškem razvoju internacionalizacije. Nova akademska sekcija bo prispevala znanja, raziskave in predloge politik za boljši mednarodni nastop slovenskih podjetij, obenem pa nudila podporo pri oblikovanju strateških usmeritev ter merjenju učinkov izvajanja mednarodne aktivnosti.
Ob tem je predsednik SSI GZS Žiga Vavpotič dejal: »Vesel sem, da se s pomočjo Strateškega sveta za internacionalizacijo zares premikamo naprej – postavljamo temelje za strateško, dolgoročno in strokovno utemeljeno podporo slovenskim podjetjem na tujih trgih. Ključno je, da to ne delamo stihijsko, ampak premišljeno in v sodelovanju z vsemi – gospodarstvom, državo in zdaj tudi akademsko sfero. Prav zato sem še posebej ponosen, da smo danes formalizirali akademsko sekcijo, ki bo dala znanju in raziskavam mesto, ki si ga zaslužijo. V kombinaciji z izkušnjami podjetij in institucij lahko ustvarimo močnejši in pametnejši nastop Slovenije v svetu. To je prava pot – skupno oblikovanje rešitve, ki temeljijo na dejstvih, podatkih in jasnih ciljih.«
Sejo je sklenilo strokovno predavanje zasl. prof. dr. Marjana Svetličiča in prof. dr. Boštjana Udoviča o medkulturnih pogajanjih, kjer sta avtorja opozorila na pomen razumevanja kulturnih razlik v globalnem poslovnem okolju ter pomena prilagajanja poslovnih pristopov posameznim trgom za doseganje dolgoročnih rezultatov.
VIR:
Dolžina: | 2 minutno branje |
Objavljeno: | 17. Apr. 2025 |