Na panelu Turizem na Blejskem strateškem forumu o vrednotah kot temelju konkurenčnosti evropskega turizma

Na panelu Turizem na Blejskem strateškem forumu o vrednotah kot temelju konkurenčnosti evropskega turizma

Na fotografiji iz leve proti desni: dr. Peter Wostner iz Urada RS za makroekonomske analize in razvoj, generalna direktorica Direktorata za turizem Dubravka Kalin, minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han, direktorica STO mag. Maja Pak Olaj, direktor Evropske potovalne komisije Eduardo Santander, direktorica Avstrijske turistične organizacije Astrid Steharnig-Staudinger, direktorica Green Destinations Jana Apih, državni sekretar na MGTŠ Matevž Frangež. Foto: Siniša Kanižaj za STO

Evropa z več kot polovico vseh mednarodnih prihodov ostaja osrednji steber svetovnega turizma. A v času vse bolj izrazitih podnebnih sprememb, zaostrovanja geopolitičnih napetosti, gospodarske stagnacije, izzivov, povezanih s pričakovanji hitre digitalne in zelene preobrazbe, ter kadrovskih in drugih kriz ta vodilna vloga ni več samoumevna. Ključno vprašanje postaja, kako ohraniti globalno konkurenčnost, ne da bi pri tem izgubili tisto, kar evropski turizem dela edinstven. Slediti vrednotam, kot so trajnost, varnost, kakovost življenja, gostoljubje in spoštovanje kulturne raznolikosti, v praksi ni vedno preprosto – a prav te vrednote tvorijo jedro evropske turistične identitete in njeno največjo razlikovalno prednost. V zahtevnem globalnem okolju vrednote ne smejo biti ovira, temveč temelj dolgoročne konkurenčnosti, so bili enotni ugledni govorci na današnjem panelu Turizem, ki je v okviru 20. Blejskega strateškega foruma potekal pod naslovom »Evropski turizem: med vrednotami in konkurenčnostjo«. 

 

Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han je v uvodnem nagovoru poudaril, da turizem ni samo ena najpomembnejših gospodarskih panog, temveč tudi močno orodje miru: »Turizem povezuje ljudi in krepi medkulturni dialog.« Izpostavil je slovensko zgodbo o trajnosti: »Od zelenih certifikatov do znamke Slovenia Green, trajnost predstavlja naš način življenja. Tudi digitalizacija je pomembna, a nikoli ne more preglasiti prijazne besede, toplega pogleda in občutka, da si dobrodošel.«  

 

Minister je dodal, da je Slovenija danes pomembna svetovna turistična in gastronomska destinacija, da pa bodo v prihodnosti potrebni kompromisi: »Ključno je, da ohranimo identiteto, naravo in kulturo, hkrati pa ustvarimo pogoje za sodoben, odporen ter vključujoč turizem.« 

 

Direktorica Slovenske turistične organizacije mag. Maja Pak Olaj se je strinjala, da turizem v Evropi prinaša več kot le neposredne gospodarske učinke: »Je panoga, ki prispeva k višji kakovosti življenja, spodbuja trajnostni razvoj in krepi blaginjo skupnosti.« 

 

Spomnila je na projekcije Svetovnega sveta za potovanja in turizem (WTTC), po katerih bi lahko evropski turizem do leta 2035 ustvarjal več kot 30 milijonov delovnih mest in prispeval skoraj 11 odstotkov BDP Evropske unije. Takšen potencial pa je, kot je dodala, mogoče uresničiti le s tesnim sodelovanjem med državami, destinacijami in zasebnim sektorjem. 

 

»Moč evropskega turizma izhaja iz vrednot in temeljnih načel, ki oblikujejo njegovo identiteto. Med njimi so spoštovanje narave in kulturne dediščine, občutek zaupanja in varnosti, visoka kakovost bivanja, bogastvo kultur ter toplina in odprtost ljudi. Na teh vrednotah morajo temeljiti naše politike, ukrepi, inovacije in partnerstva. Če jih bomo znali vtkati tako v naše strateško razmišljanje kot v vsakodnevno prakso – s pogumom, doslednostjo in v sodelovanju – bo evropski turizem lahko ohranil svojo moč in ostal konkurenčen tudi v zahtevnem globalnem okolju,« je sklenila. 

 

Svoje poglede so v sklopu panela delili še direktor Evropske potovalne komisije Eduardo Santander, državni sekretar na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport Matevž Frangež,  direktorica Green Destinations  Jana Apih, direktorica Avstrijske turistične organizacije Astrid Steharnig-Staudinger ter vodja poslovnega upravljanja pri Porsche Slovenija dr. Slavko Ažman. Razpravo je vodil dr. Peter Wostner iz Urada RS za makroekonomske analize in razvoj. 

Več o vsebini panela in njegovih ključnih zaključkih si lahko preberete v medijskem središču STO. Vabljeni tudi k ogledu posnetka panela na Youtube kanalu Feel Slovenia. 

VIR: STO

Dolžina: 3 minutno branje
Objavljeno: 02. Sep. 2025